top of page

Lucio Fontana'yla Uzamsal Resim Akımı


Lucio Fontana 1899'da, Arjantin'de doğdu. Milano'daki Teknik Enstitü'de inşaat, mimari, fizik, matematik ve mekanik konularında eğitim aldı. Yirmi sekiz yaşındayken Accademia di Belle Arti di Brera'da mermer ustası Adolfo Wildt'in öğrencisi oldu. 1905'ten 1922'ye kadar Milan'da yaşadı ve daha sonra kendi atölyesini açmadan önce birkaç yıl boyunca babasının atölyesinde heykeltıraş olarak çalıştığı Arjantin'e geri döndü. Milano'daki Galleria Il Milione, 1930'da Fontana'nın ilk kişisel sergisini düzenledi. 1934'te galeriyle bağlantılı soyut İtalyan heykeltraşları grubuna katıldı. 1935'te Paris'e seyahat eden sanatçı, Soyutlama-Création (Abstraction Creation, 1931–36) grubuna katıldı. Aynı yıl, Albisola, İtalya'da ve daha sonra Paris yakınlarındaki Sèvres fabrikasında seramik alanındaki yeteneklerini geliştirdi. 1939'da Milano karşıtı faşist sanatçı grup Corrente'ye katıldı (Current, 1938-43). Aynı zamanda bu dönemde mimarlarla yaşam boyu süren işbirliğini de yoğunlaştırdı.

1940 yılında, Fontana Buenos Aires'e taşındı. Öğrencilerinin bir kısmı ile 1946'da "Manifesto blanco" (Beyaz manifesto, 1946) ile ortaya çıkan Academia de Altamira'yı kurdu. Beyaz Manifesto (1946); sanatçı mimarlığı, resim ve heykelle harmanlanmış yeni bir ortam yaratma fikrini izledi. “Resim yapmak istemiyorum; mekanı açmak, yeni bir boyut yaratmak, kozmosa bağlanmak, resmin sınırlarını aşan bir düzlemin ötesine geçmek istiyorum ”dedi. 1947'de Milano'ya geri döndü ve bir grup yazar ve filozofla işbirliği yaparak "Primo manifesto dello spazialismo" (Mekânsallığın ilk manifestosu) imzaladı. Daha sonra bu yeni fikirleri Concetti spaziali (Mekansal kavramlar, 1949–60) ile keşfetmek için Albisola'daki seramik çalışmalarına yeniden başladı.

Testa di Medusa, 1948

Testina, 1950-1955

Delikler olarak bilinen ilk tuvallerini ürettiği 1949'a kadar anıt heykelleri yapan bir heykeltraş olarak çalıştı. 1949 yılı Fontana'nın kariyerinde bir dönüm noktası oldu; aynı zamanda buchi(delikler) ve ilk mekansal ortamı, karanlık bir odada görülmesi gereken şekilsiz heykeller, flüoresan resimler ve siyah ışıkların bir araya geldiği tuvalin ilk delinmiş resimlerini yarattı . İkincisi kısa bir süre sonra onu tavan süslemesinde neon tüpleri kullanmaya yönlendirdi. 1950'lerin başında hem resim hem de heykelde, eğik çizgi ve delme gibi çeşitli efektlerle çalışmayı keşfetti. Sanatçı, 1961'de Martha Jackson Gallery'deki çalışmalarının bir gösterisi sırasında New York'u ziyaret etti. 1966'da La Scala Milan için opera setleri ve kostümler tasarladı.

Concetto spaziale, Attese, 1962

Concetto spaziale, Attese, 1964

Concetto Spaziale, Natura, 1967

Concetto Spaziale, Natura, 1968

Concetto Spaziale (Rosso), 1968

Fontana, İtalya'nın Comabbio kentinde 7 Eylül 1968'de hayata gözlerini yumdu.

bottom of page